FAIL (the browser should render some flash content, not this).
Cronologie
Ultimele 5 articole:
Linkuri utile:
Usaid ibn Hudhair

USAID IBN HUDHAIR (radiy-Allahu ‘anhu): Cel a carui recitare a Coranului era bineplacuta oamenilor si ingerilor (d. 20 A.H.)

Cel care se apleaca asupra studiului istoriei Islamului, cu precadere a perioadei profetice, va observa multiple cazuri de convertire la Islam, cel putin neobisnuite si interesante, situatii in care anumiti oameni care au dorit sa ucida un nou convertit sau chiar sa-l asasineze pe Profet (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam) ori care au indepartat violent pe cel care predica Islamul, au inceput sa se simta ei insisi atrasi de invataturile Nobilului Coran si sa-si declare supunerea in fata lui Allah Preainaltul.

Asa dupa cum am vazut mai devreme, ’Umar ibn Al-Khattab (radiy-Allahu ’anhu) mergea apasat pe drum, tinand strans de maner sabia si dorind sa-si ucida propria sora si pe sotul acesteia, auzind ca au acceptat Islamul. Cand, insa, a ajuns la casa lor si a ascultat recitarea catorva versete ale Nobilului Coran a ramas uimit, s-a spalat si a cerut sa fie dus la Profet (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam) pentru a-l anunta ca doreste sa imbratiseze Islamul.

O alta poveste a fost cea a lui ’Umair ibn Wahb (radiy-Allahu ’anhu), cel care inainte de Islam era recunoscut sub numele de „demonul quraisilor”. Si l-am urmarit pe drumul spre Medina avand asupra sa o sabie otravita cu care intentiona sa-l ucida pe profetul Muhammed (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam), insa dupa ce i-a fost dat in vileag atat complotul, cat si intelegerea secreta pe care o incheiase cu prietenul sau Safwan, a constientizat Adevarul profetului Muhammed (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam) si faptul ca era un Mesager al lui Allah Preainaltul, de la care primea Revelatia. Astfel, omul „demon” a devenit ’Umair – „sfantul”.

Astazi, vom vorbi de un al treilea caz interesant de convertire la Islam, cel al eroului nostru Usaid ibn Hudhair. Iata povestea sa :

Intro zi, eroul nostru, unul dintre liderii tribului Aws (din Medina), statea de vorba cu prietenul sau Sa’d ibn Mu’adh (de asemenea, lider important al aceluiasi trib) despre nimeni altul decat Mus’ab ibn ’Umair (primul misionar al Islamului) si despre faptul ca acesta incepuse sa predice Islamul unui grup de oameni din tribul lor. Sa’d ibn Mu’adh aflase ca Mus’ab fusese gazduit chiar de catre varul sau, As’ad ibn Zurarah, ceea ce l-a determinat sa-i ceara eroului nostru Usaid sa ia masuri de indepartare a acestuia. Mai mult, Usaid s-a infuriat foarte tare afland ca un strain incerca sa-i converteasca oamenii si punand mana pe o sulita s-a napustit inspre locul unde Mus’ab predica. A ajuns repede acolo si i-a poruncit lui Mus’ab sa paraseasca zona si sa-i lase oamenii in pace. Ascultandu-l, Mus’ab, ca un intelept i s-a adresat cu calm, spunandu-i, „Poti sa te asezi si sa asculti ceea ce eu rostesc. Daca iti va placea, atunci accepta cele ce-ti voi rosti, iar daca nu -, ma voi opri si te voi lasa sa faci ceea ce doresti.” Eroul nostru era binecunoscut pentru vitejia si intelepciunea sa, fiind numit de catre apropiati „cel perfect”, „minunatul”. Asadar, din moment ce nu a fost numai un om al razboiului, ci si unul inzestrat cu stiinta, intro comunitate lipsita de ea, oferta pe care a primit-o i s-a parut rezonabila. Si-a asezat sulita si a rostit catre Mus’ab ibn Umair, „Este o intelegere corecta. Sa auzim ce ai de spus.” Mus’ab a inceput sa recite cateva versete din Coran si sa explice care sunt principiile Islamului. Imediat ce a terminat, Usaid a exclamat, „Cat este de minunat ! Ce trebuie sa faci ca sa imbratisezi aceasta credinta ?” Mus’ab i-a raspuns. „Trebuie sa-ti cureti trupul (prin imbaiere sau spalare), hainele, iar apoi sa rostesti marturisirea de credinta si sa te rogi.” Usaid s-a scuzat pentru ca va lipsi putin, dupa care a revenit cu stropi de apa picurandu-i din par si si-a anuntat convertirea, spunand „Marturisesc ca nu exista nicio divinitate demna de adorare in afara de Allah si marturisesc ca Muhammed este Mesagerul Sau.”

Usaid, eroul nostru, si-a amintit cum prietenul sau Sa’d ibn Mu’adh il asteptat sa-i aduca vesti in legatura cu alungarea lui Mus’ab. Si a pornit catre locul unde il lasase. Regasindu-l, Sa’d a observat ca s-a petrecut ceva cu starea de spirit a prietenului sau, cel care pana nu de mult era incarcat de ura si furie, iar acum s-a intors calm, stapanit de o pace interioara. Usaid a inteles ca daca ii va marturisi lui Sa’d despre convertirea sa, acest lucru probabil ca il va enerva, indiferent ce explicatie ii va fi oferita. Prin urmare, a cugetat ca lucrul cel mai bun pe care poate sa i-l ofere prietenului sau este aceeasi experienta fericita, in urma careia era convins ca si Sa’d va imbratisa noua credinta. Pentru aceasta s-a gandit la o modalitate de a-l duce pe Sa’d in locul unde predica Mus’ab si i-a dat acestuia impresia ca varul lui se afla in pericol. Auzind acest lucru, Sa’d si-a pregatit armele si s-a grabit catre locul indicat, loc pe care l-a gasit invaluit intro atmosfera de liniste si armonie, in care se auzea doar predica lui Mus’ab ibn Umair. Dar Sa’d era, la randul sau, o persoana inteligenta si si-a dat seama care era adevaratul motiv pentru care prietenul sau (si erou al nostru) il adusese acolo. S-a alaturat multimii si a inceput sa asculte cu atentie ce vorbea Mus’ab. Si asta a fost suficient ! Islamul a castigat un nou prieten influent al Medinei. Odata cu convertirea celor doi conducatori ai tribului Aws, cea mai mare parte a celorlalti i-a urmat.

Chiar daca musulmanii datoreaza mult eroului nostru pentru activitatile pe care le-a desfasurat cu scopul de a sustine cauza Islamului in vremuri de restriste, ei ar trebui sa-si aminteasca in mod special rolul pe care acesta l-a jucat in stabilizarea situatiei incordate in legatura cu problema succesiunii profetului Muhammed (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam), dupa moartea sa. La Saqifat bani Sa’idah, in Medina, unde discutiile dintre mediniti (numiti si ansari sau sprijinitori ai Profetului) si mekkani (sau muhajiruni ori emigranti impreuna cu Profetul) pe tema numirii unui succesor (calif) al Profetului (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam) erau sa degenereze intro adevarata lupta, eroul nostru Usaid a salvat ziua punandu-si in lumina intelepciunea sa proverbiala. El a reamintit compatriotilor sai (ansarii) faptul ca Profetul (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam)  insusi a fost un emigrant si ca medinitii au fost cei care l-au sprijinit. Aceasta inseamna ca tot un emigrant (muhajir) trebuie sa-i succeada, iar ansarii trebuie sa ramana aceiasi suporteri ai sai, ca si cum l-ar sluji in continuare pe Profet (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam), Cu acest fir logic si plin de intelepciune, eroul nostru a reusit sa aduca situatia sub control, Abu Bakr (radiy-Allahu ’anhu) fiind cel ales sa conduca natiunea Islamului.

Pana cand a inchis ochii, eroul nostru a ramas un suporter fidel al adevarului. Acest lucru a avut loc in anul 20 dupa emigrare, lasand in urma sa o inima curata si o personalitate demna de urmat. De asemenea, odata cu moartea sa, companionilor Profetului (salla-Llaahu ’alayhi wa-sallam) le-a lipsit unul dintre cei mai straluciti recitatori ai Nobilului Coran.

 


Sursa: Mahmoud Esma'il Sieny - "Heroes of Islam", Editura Darussalam, King Saud University, Riyadh, K.S.A, 2000.

Traducere: AbdurRahman